Stofzuigerperikelen

  • Gepubliceerd op 25 januari 2015 om 17:06

“Dat rotding!” Uit pure frustratie zou ik het hele ding door de kamer willen gooien. Maar ik hou me in en frunnik verder. De stofzuiger zit weer eens verstopt. Draadjes, haren, papiertjes, blaadjes en stof zorgen ervoor dat de stofzuiger niets meer opzuigt.

Sinds een maand weet ik dat onze nieuwe stofzuiger niet handig is ontworpen. Alles blijft in de stofzuigermond hangen achter een draaiklepje dat precies in het midden zit op de plek waar de brede vorm overgaat in het ronde waar de slang aan zit. Je kunt er dus onmogelijk bij.

Al mopperend ga ik op zoek naar een haaknaald. Onvindbaar. Met een breinaald probeer ik het ding leeg te prutsen. Dat lukt en vrolijk stofzuig ik verder, de papiertjes, blaadjes en andere grotere troep pak ik van te voren al weg. Maar ongemerkt is het weer bingo. En weer zit ik op de grond te pielen om het ding leeg te maken.

En dan ben ik het helemaal zat.

Ik zoek op internet merk X op, surf naar de klantenservice en klik een klachtenformulier aan. Ik zal ze het eens even laten weten wat een onhandige ontwerpers ze in dienst hebben. Ik ga heerlijk los in mijn omschrijving en als mijn verhaal er in bloemrijke bewoordingen op staat, druk ik op verzenden. Mooi. Eens kijken wat ze daarvan gaan zeggen.

Een dag later roept mijn zoon me. Hij is aan het stofzuigen op zijn kamer.
“Zeg mam, weet je nog die flippo’s die ik had?”
Ik loop naar boven en zie hem staan met de stofzuigerslang in zijn handen.
“Zo’n flippo zit klem in de stofzuigermond.” Samen turen we in de stofzuigermond. Hij kan net met zijn vinger bij het klepje en draait het rond. Ik pak een schroevendraaier en hamer en met een welgemikte klap sla ik het klepje los. Het plastic schijfje rinkelt uit de stofzuiger.
Het is niet te geloven, hij heeft gelijk. Het klepje waar ik zo op gemopperd heb en zo mooi over geklaagd heb, is een flippo! Dat wordt een nieuw mailtje naar de klantenservice van merk X.

De volgende dag is het maandag en om 9 uur gaat de telefoon.
“Dag mevrouw Hoste, u spreekt met mevrouw Jansen van merk X.”
Voor mevrouw Jansen verder gaat, onderbreek ik haar: “Ik was al van plan om u te mailen, want ik moet u iets opbiechten.” En met het schaamrood op mijn kaken vertel ik haar bovenstaand verhaal.

Deze column is op 23 januari 2014 verschenen op www.inBoskoop.nl

6 Reacties op Stofzuigerperikelen

  1. Ellie Schmitz schreef:

    Ik zie het voor me, voel de frustratie, heel goed geschreven en ondanks dat een heel humoristisch stukje, geweldig, Selma! ?

  2. Hiljonda Koornstra-Hofman schreef:

    Hij is en blijft grappig! Een leuk begin van de dag.

  3. thijs hoste schreef:

    Met een brede grijns gelezen. Ut leek wel of ik ooggetuige was. Lekker vlot verteld. Mijn complimenten, thx!

Geef een reactie